Sähköinen allekirjoitus on nykyaikainen ja juridisesti sitova tapa digitalisoida sopimusten ja asiakirjojen allekirjoittaminen. Omnian sähköisenä allekirjoituspalveluna toimii suomalainen AtomiSign (Studyo Oy).

Allekirjoittajan ohjeet

Sähköinen allekirjoittamisprosessi käynnistyy, kun Omnian edustaja lähettää allekirjoitettavat dokumentit sisältävän allekirjoituspyynnön allekirjoituskierrokselle. Voit allekirjoittaa sopimuksesi ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta. Huomioi allekirjoituspyynnön voimassaoloaika.

Allekirjoituspyyntö

  1. Saat sähköpostiviestinä allekirjoituspyynnön.
  2. Tarkista ennen linkin avaamista, että sähköpostiviestistä löytyvät seuraavat asiat:
    • Linkki allekirjoituspyyntöön
    • Allekirjoituspyynnön voimassaoloaika
    • Tieto, että sähköpostin on lähettänyt AtomiSign-palvelu
    • 6-numeroinen salasana allekirjoituspyynnön avaamiseksi, mikäli käytät muuta kuin @omnia.fi -loppuista sähköpostiosoitetta
    • Lähettäjän saateteksti
  3. Klikkaamalla linkkiä pääset tarkastelemaan allekirjoituspyyntöä. Varmista osoiteriviltä, että linkki johtaa sinut atomisign.fi -alkuiseen osoitteeseen.

Omniassa on linjattu, että työsopimusten ja palvelusuhde todistusten kohdalla käytämme aina kevyttä tunnistautumista.

Dokumentin allekirjoittaminen

Allekirjoitussivulla näkyvät sopimukseen liitetyt dokumentit, pyyntöön liitetyt allekirjoittajat sekä allekirjoituspyynnön voimassaoloajan.

  1. Voit esikatsella tai ladata dokumentit allekirjoitussivulla. Lue sopimuksen dokumentit huolellisesti lävitse ennen allekirjoittamista. Jos sinulla ilmenee dokumentista kysyttävää tai korjattavaa, otathan yhteyttä dokumentin lähettäjään.
  2. Varmistettuasi dokumentin sisällön voit joko hylätä (“HYLKÄÄ”) tai allekirjoittaa (“ALLEKIRJOITA”) asiakirjan.

Allekirjoitetun dokumentin tallentaminen

Saat sähköpostina linkin allekirjoitettuun dokumenttiin kaikkien osapuolten allekirjoitettua dokumentin. Lataa lopuksi allekirjoitettu versio itsellesi talteen. Huomioi, että linkki on voimassa vain rajoitetun ajan.

Ongelmien sattuessa

Tarkista sähköpostilaatikkosi roskapostikansion, jos et saa odottamaasi sähköpostiviestiä. Jos viestiä ei löydy roskapostikansiosta, varmista, että lähettäjä on käyttänyt oikeaa sähköpostia eikä osoitteessa ole esim. kirjoitusvirheitä.

Muissa ongelmatilanteissa lähetä viesti lähettäjälle tai ainealueen sähköpostiin.