Espoon työväenopiston markkinointi perustuu vuosittaiseen markkinointisuunnitelmaan. Markkinointi on tavoitteellista ja sitä seurataan kvartaaleittain. 

Markkinointia tehdään eri kohderyhmille useissa kanavissa kuten uutiskirjeessä, sosiaalisessa mediassa, kauppakeskusten, Espoon kirjastojen ja asiointipisteiden infonäytöillä, metrossa, lehdissä, erilaisilla verkkosivuilla ja Googlessa. 

Kurssit löytyvät ilmonet.fi-palvelusta, jonne asiakkaat ohjataan eri markkinointikanavien kautta. Kursseille voi ilmoittautua Ilmonetissa tai puhelimitse.

Miten voit itse vaikuttaa kurssiesi täyttymiseen?

  • Huolehdi jo kurssin suunnitteluvaiheessa yhdessä yhteyshenkilösi kanssa, että Ilmonetin kurssikuvaukset ovat houkuttelevia. Otsikolla ja kuvalla on suuri merkitys. Lue alta ohjeet hyvän kurssikuvauksen tekemiseen.
  • Muista kertoa tulevista kursseistasi jo kursseilla oleville opiskelijoillesi.
  • Jaa tietoa kursseistasi sosiaalisessa mediassa. Käytä tekstin yhteydessä kuvia tai videoita. Voit myös jakaa Espoon työväenopiston sosiaalisen median tileiltä julkaisuja omille tileillesi. Kun julkaiset Espoon työväenopistoon liittyvää materiaalia, muista, että edustat samalla myös koko organisaatiota.

Ohjeita hyvän kurssikuvauksen tekemiseen

Kurssitekstiohjeet, yleistä

Kurssin nimi

Kurssin esittelyteksti (Teaser)

Kurssin kuvaus

Saavutettava ja selkeä teksti

Vinkkejä asiantuntijasivun luomiseen

Miksi kannattaa luoda oma brändi opettajana?

Kanavavaihtoehdot

Minkälaista sisältöä kannattaa tuottaa?

Tee suunnitelma ja aloita

Valmiita esite- ja julistepohjia

Voit käyttää alla olevia esite- ja julistepohjia kurssisi markkinointiin. Omniassa pyrimme pienentämään hiilijalanjälkeämme välttämällä turhaa tulostusta, joten mieti tulostustarpeitasi.